W tym kursie Anna Mikulska, badaczka Amnesty International, opowiada o trudnościach, przed jakimi stoi polski system edukacji w związku z wojną na Ukrainie i potrzebą przyjęcia około 200 tysięcy ukraińskich uczniów.
Z pełną świadomością tego, że na tak wyjątkową sytuację żadne państwo nie może być przygotowane, to po roku od rosyjskiej agresji na Ukrainę, jako państwo polskie powinniśmy zrobić więcej, by zapewnić równe szanse i możliwie najwyższy poziom edukacji dzieciom i młodzieży z Ukrainy.
W trakcie wykładu porozmawiamy o tym, jakie problemy pojawiają się w procesie włączania do szkół oraz edukacji uczniów i uczennic z doświadczeniem uchodźstwa z Ukrainy. Wskazując te problemy, przedstawimy również rozwiązania, które powinny zostać wprowadzone przez polski rząd. Nasze rozważania poprowadzimy z perspektywy prawnoczłowieczej, dlaczego w pierwszej części wykładu porozmawiamy krótko o tym, czym jest prawo do edukacji.
Funkcje kursu
- Wykłady 10
- Quizy 1
- Trwanie 1 godzina
- Poziom umiejętności Wszystkie poziomy
- Język Język polski
- Studenci 39
- Certyfikat Tak
- Oceny Tak
Program kursu
- 2 Sections
- 10 Lessons
- 1 Hour
- Webinar Anny Mikulskiej6
- 1.1Sytuacja uczniów i uczennic z doświadczeniem uchodźctwa z Ukrainy w polskim systemie edukacji3 Minutes
- 1.2Prawo do edukacji5 Minutes
- 1.3Dzieci z doświadczeniem uchodźctwa a system edukacji20 Minutes
- 1.4Rekomendacje Amnesty International10 Minutes
- 1.5Ankieta ewaluacyjna1 Minute
- 1.6Sprawdź swoją wiedzę!5 Questions
- Materiały dodatkowe5
- 2.0CEBAM: Uczeń z doświadczeniem migracji w szkole. Język to nie wszystko40 Minutes
- 2.1Projekt “Silence Hate”10 Minutes
- 2.2Publikacja “Dialog o prawach człowieka”15 Minutes
- 2.3Raport: Jesteśmy tutaj razem. Uczniowie i uczennice z Ukrainy w polskich szkołach1 Hour
- 2.4Webinar: Mowa nienawiści w klasie i internecie58 Minutes