Osoby prowadzące:
- Izabela Czerniejewska – antropolożka kultury, badaczka niezależna, prezeska Fundacji Centrum Badań Migracyjnych / Migrant Info Point.
- Julia Karczewska – filolożka języka polskiego, glottodydaktyczka, nauczycielka dyplomowana, członkini Zarządu Fundacji Migrant Info Point.
Opis:
Kurs otwiera wykład Izabeli Czerniejewskiej, dzięki któremu uczestnicy i uczestniczki zdobędą wiedzę i praktyczne wskazówki dotyczące wsparcia ucznia w nauce, integracji w klasie oraz budowania wielokulturowej szkoły. Uczestnicy i uczestniczki będą mieli możliwość lepszego zrozumienia potrzeb uczniów i uczennic z różnych kultur i języków oraz zdobycia narzędzi potrzebnych do efektywnego tworzenia inkludującego środowiska edukacyjnego.
Kurs zakończony jest bogatym zbiorem materiałów, które są wynikiem wieloletnich prac organizacji działających na rzecz migrantów i migrantek w Polsce. W materiałach tych znajdą się scenariusze lekcji opracowane przez doświadczonych edukatorów i edukatorki, webinary, podręczniki i inne przydatne informacje.
Kolejny moduł to spotkanie z Jędrzejem Witkowskim na temat dzieci z rodzin uchodźczych w polskim systemie edukacji.
W kolejnym module Izabela Czerniejewska i Julia Karczewska z Migrant Info Point opowiadają szkole wielokulturowej i jej charakterystyce.
W kursie poruszany jest temat standaryzacji pracy polskich szkół wielokulturowych. Specjalistki z Poznania opowiadają nie tylko o tym, jak polska szkoła wielokulturowa powinna funkcjonować, ale przedstawiają także konkretne narzędzia i rozwiązania, które mogą się do tego przyczynić. Organizacja pracy szkoły, działania edukacyjne, działania wychowawcze – wszystkie te aspekty warto dostosować do potrzeb uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji/uchodźstwa.
Po ukończeniu wszystkich lekcji istnieje możliwość uzyskania certyfikatu. Ważne: aby uzyskać certyfikat, należy kliknąć “zakończ lekcję” po każdej skończonej/obejrzanej lekcji. Jeśli taki przycisk nie zostanie kliknięty, system nie wygeneruje certyfikatu.
Funkcje kursu
- Wykłady 20
- Quizy 0
- Trwanie 4 godziny
- Poziom umiejętności Wszystkie poziomy
- Język Język polski
- Studenci 86
- Certyfikat Tak
- Oceny Tak
Program kursu
- 4 Sections
- 20 Lessons
- 4 Hours
- Wykład Izabeli CzerniejewskiejTen wykład skupia się na różnych aspektach wsparcia ucznia w nauce, integracji w klasie oraz tworzenia wielokulturowej szkoły.6
- Dzieci z rodzin uchodźczych w polskim systemie edukacji1
- Szkoła wielokulturowa, czyli jaka?1
- Materiały dodatkowe12
- 4.5Jak wspierać dziecko doświadczające przemocy rówieśniczej?1 Hour
- 4.6Wielokulturowa klasa: szansa i wyzwanie90 Minutes
- 4.7TIKi i triki w warsztacie językowca. O nowoczesnym nauczaniu języków obcych91 Minutes
- 4.8Jak uczyć i integrować uczniów klasy wielojęzycznej w edukacji zdalnej?63 Minutes
- 4.9Webinar: Integracja bez przemocy96 Minutes
- 4.10Podręcznik: Materiały do nauki języka polskiego jako obcego15 Minutes
- 4.11Bez opieki? Dzieci uciekające przed wojną w Ukrainie2 Hours
- 4.12Czy wiesz, że w ukraińskiej szkole?6 Minutes
- 4.13Dzieci z pieczy zastępczej oraz małoletni bez opieki z Ukrainy10 Minutes
- 4.14Co to jest Librus? Poradnik dla rodzica3 Minutes
- 4.15Publikacja: Szkoła integracji międzykulturowej10 Minutes
- 4.16Dzienniczek-słowniczek. Publikacja dla nauczycieli10 Minutes